O lalala… senokai nebuvo mūsų spaudos apžvalgos, o kokios aistros liepsnoja… Užteko naujai valdžiai sumanyti pakeisti mokesčių politiką (read planuoti panaikinti akcizo lengvatą smulkiems aludariams, o ateityje jį didinti visiems) ne tik jos atstovai, bet ir seniai regėtų bei girdėtų “gėrimų vartojimo kultūros gynėjų”. Tokių, kaip Lietuvos aludarių asociacija su nauju vadovu, “Carlsbergo” jau veik veteranu Galadausku ar LIetuvos degtindarius ir stambius vyno vežėjus vienijanti Alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių asociacija, vadovaujama buvusio “MG Baltic” teisininko Lauryno Vilimo . Žodžiu, tikrų fermentacijos amato meistrų ir puoselėtojų… Savo idėjų turėjo ir Mažųjų aludarių asociacija, Alkoholio kontrolės koalicija,  o kur dar šiaip politikai, politikieriai ir publicistai… tokie kaip mes.

Taigi kas vyksta? Pirma, prasidėjo stambių aludarių ir degtindarių pjautynės. Pirmieji nori išlaikyti esamą akcizo lengvatą (esą, taip lietuviai mauktų mažiau degtinės), kiti sako – žaiskime vienodom taisyklėm (t.y. didieji aludariai nusirėžia per daug pelno, kurį reiktų atimti, ir taip gelbėti valstybės biudžetą). Tuo tarpu visi kartu vienijasi prieš valdžią prieš pilstuką,  mistinius 400% apyvartą didinančius namudinius degtindarius ir dar “molio” surogatą. Gražu pažiūrėt! Metų metais tokio “rūpesčio vartojimo kultūra” nebuvo…

Nežinia ko paskatinta, valdžia nusprendė nesnausti, ir, atrodo, ketina atidaryti “antrąjį frontą” nusistovėjusiai tvarkai – smogti mūsų “šauniesiems bambaliams” (na, ne vien mūsų, dar ir gudų). Seniai matėme tokią intensyvią diskusiją internete alaus klausimais. O juk dar neseniai į tuos bambalius buvo spjauta antiek, kad apsimeteliai tvarkytojai nebijojo net pasakyti, kad nenori net pradėti jų rinkti.

Šio vakaro koncertas įvyko tik alaus Stutz dėka (c) Adamson New Yorker, 1985

Šio vakaro koncertas įvyko tik alaus "Stutz" dėka (c) Adamson New Yorker, 1985

Nota bene: Mūsų interentinis žurnalas tikrai neskubės su išvadomis, kam žalingi ir kam naudingi naujieji įstatymai – ieškosime skaičiai pagrįstos informacijos. Pas mus nebus verksmingų ir rėksmingų antraščių apie naikinamas darbo vietas, turčių seimūnų žudomus tokio ar anokio dydžio aludarius. Nepamirškime ir apie alkoholizmus vulgaris išsikerojimą mūsų provincijose ir kas šalia viso to stovėjo. Netylėsime šia tema… bet ir patys suprantate, kad tiesos ar bent jau objektyvesnio vaizdelio tikrai neatskleisi per lietuviškos spaudos apžvalgą :) …

Kas dar liko šalimais “kriziso žinių”? Štai Ukmergės bravoras visai nelaiku praneša apie  naują produkciją, Krinčino miestelyje tęsiasi peštynės tarp aludario ir bendruomenės (pasiūlyta, kad baras dirbtų tarp 21 ir 22 val tiktais) , o japonai pristatė kosminį alų… Žodžiu, viskas kaip visada.

Na ir pabaiga, vietoj nugirsto pokalbio – žavus prisiminimas apie 90-uosius, neribotos reklamos ir visokeriopo vartojimo skatinimo laikus. Kaip sakoma šiame siužete, “žaidžiau su alumi…”

* * *

Lithuanian beer and brewers scene is caught in the whirlwind of PR-wars related to the tax proposals by the new Goverment. It is too early to decide what would be the outcome of proposed tax relief cuts…

Panašūs įrašai:

Tagged with:
 

2 Responses to Spaudos ir rinkų apžvalga (VII)

  1. kontekstas says:

    absoliutiškai puiki apžvalga!

  2. tomson says:

    Opliaaa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *