ponoras_bigchodovar1Per visus kanalus jau nuskambėjo žinia apie “į Lietuvą žengiančius čekų aludarius“. Biržų darykla “Ponoras” susitarė su čekų aludariais iš “Chodovar” bravoro ir dabar virs alų pagal čekišką licenziją (senosios Ponoro rūšys išliks) ir prekiaus juo Lietuvoje. Tiesa, pagal ES direktyvą tokio dalyko kaip: “Lietuvoje pagal originalią technologiją bei receptūrą pradėjo virti tradicinį čekišką alų” negali būti (žr. “České pivo” gamybos vietovės apibrėžįmą).

Formuluotė ne taip svarbu, įdomi pati naujiena. Apie “Chodovar” neteko anksčiau girdėti, tad užmetam akį į jų svetainę, iš kurios sužinome, kad tai tradicinis, Plevkų šeimos verslo bravoras. Ratebeer vertinimais, šio bravoro produkcija nėra bloga, sakytume, vidutiniška Čekijos standartais – kas reikštų aukštą lygį lietuviškais standartais. Pasitikriname pas autoritetus – mūsų senai sekamas čekų alaus blogeris Pivny Filosof ne tik apsilanko bravore ir paragauja visų daryklos alaus rūšių, bet ir išsimaudo… alaus vonioje. Taip, neapsirikote – bravoras praplėtė savo paslaugų asortimentą iki neregėtų aukštumų – nuo  “vienintelio pasaulyje” beerariumo ir viešbučio iki alaus vonių, kosmetikos ir net alaus brendžio. Pivny Filosof verdiktas – alus geras, nors ir nuobodus:

I have to give my compliments to Chodovar. Their beers are of good quality, the water comes from its own undergroud sources (…), they keep their own maltings and they still use open fermenters. However, they are no big deal, in fact, they are a bit boring. Their marketing on the other hand, is brilliant, despite not spending astronomical amounts on advertising.

Regime, kad darykla ypač daug dėmesio skiria marketingui. Dabar pažiūrėkime, kas čia dalyvauja Biržų pusėjė. “Ponoro” balsas – vykdantysis direktorius Pranas Kuisys, dar vienas konvertitas, buvęs “Švyturio-Utenos” ir BBH marketingo viceprezidentas, taip pat “Olialia”, TELE 2 ir kitų garsių brandų autorius. Taip ir regime – BBH marketingistas P. Kuisys susipažįsta su Chodovar marketingistu T. Zimmermannu kokioj alaus parodoj, ir pamirkę karštoje alaus vonioje, saldžių garų rūke sukerta rankomis.

Dar galime pajuokauti, kad įdomu bus pažiūrėt, kaip čekiskas alus 6 laipsnių stiprumo atrodys:) O jei rimtai, tikimės skanaus alaus ir dar vieno pozityvaus spyrio į šikną mūsų alaus scenai.

– – –

Biržai craft brewery “Ponoras” strikes the deal with Czech family brewery “Chodovar” and after investing over 3 mln Litas (about 1 mln Euros) in technology line, it started producing Czech-style beer under surveilance of Czech brewers. This may be a good thing bringing some knowledge, experience and respect for beer to stagnating Lithuanian beer scene. Yet the voice of Ponoras coming from another convertite from mega-lager industry Pranas Kuisys and particular efforts in marketing in both breweries leaves us guarded. The main thing is producing good beer and we wish this is not forgotten in the process.

Panašūs įrašai:

Tagged with:
 

11 Responses to Čekų aludariai ir lietuvių marketingistai Biržuose

  1. scania says:

    Parduotuvėse jau dairausi naujoko :)

  2. ciobiskis says:

    Žymaus laikraščio “Respublika” penktadienio numeryje pasirodė straipsnis “Čekų “Chodovar” pradėjo gaminti alų Lietuvoje. Be įprastinės informacijos apie nieką, Kuisys teigia, kad alus bus 15 proc. pigesnis už vietinį “Premium”, o jo bus galima nusipirkti 70 proc. mažmeninės prekybos vietų ir 30 proc. viešojo maitinimo įstaigų, ir taip per trejus metus bus užkariauta 3 proc. rinkos. Iliustracijose ponas Pranas sustingęs tipiškoje “lietuvių aludario” pozoje pila alų į bokalą, kita nuotrauka įdomesnė – ponai Plevkos (“Chodovaro” savininkai) čekiškais tautiniais drabužiais.

  3. kontekstas says:

    prie mano namų stotelė troleibuso jau pasipuošusi chodovar reklama

  4. klewas says:

    Bandžiau ieškoti Ponoro alaus Vilniaus centruose. Be rezultatų. Galvoju parašysiu el laišką daryklai ir paklausiu ar jau prekiauja kur nors arba Bičiulių, arba Chodovar alumi. Parašiau. Atrašė: “Pirmiausia turėtu būti MAXIMOS tinkluose , Norfos ,IKI tinkluose”.
    Turėtų būti. Aš juk klausiau ar jau yra. Jei nėra – tai kada planuoja ir pan.
    O čia man atraše 8 žodžius iš kurių nieko neina suprasti.
    Štai tau ir marketingas, štai tau ir visi gražūs žodžiai. Laiške nei laba diena, nei vardo atrašiusio žmogaus.
    Jeigu tai maža darykla ir nori įsitvirtinti – tai gal reiktų bent minimaliai pasistengti bendraujant su klientu. Ko verti tie jų lozungai jeigu toks paprastas dalykas neatliekamas.

  5. ramtyns says:

    Klewas, visiškai pritariu. Greičiausiai jie mano kad turi jaustis dėkingas, kad apskritai į el. laišką atsakė:)

    Kaip matom, deja kol kas “Ponoras-Chodovaras” pliusų nerenka. Ima jausmas, kad jie planuoja rinką “pajamti” grubiu, BBH/Š-U būdu – mesti 2 mln marketingui ir užburt pirkėją. Pažiūrėsim.

  6. ramtyns says:

    Kauno Aleksoto “Maximoje” jau pirkau Chodovaro – tiek šviesaus, tiek juodo. Apie rezultatus netrukus – atskiras postas.

  7. dezas says:

    Sveiki,
    Neesu alaus fanas, bet pasimegauju.. Vakar parduotuveje netycia akys uzkliuvo uz naujos etiketes, paemiau viena sviesaus, kita tamsaus..ir tik namuose paskaiciau, kad cia Birzu su kazkokiais cekais kurinys. Man patiko. Ipac tamsus. Linkiu ir jums pirma ragauti, o po to vertintinti. O ne is tirsciu ateiti bandyti speti..

    • kontekstas says:

      Sveikas, Dezai
      Jeigu paskaitytum vėlesnius postus, chodovar alus jau yra aprašytas ir pakankamai teigiamai. Deja, manau, jam buvo suteikta per daug kredito.
      Smagu, kad ir tu paragavai ir patiko:)

  8. ort says:

    Ir dar beje, sklando gandai, kad Chodovar virtas visai ne Biržų Ponore.

  9. Adolfas_H says:

    ragavau chodovaro tamsaus- super, nuneša visus vietinius i būdą.